Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe

A szója és a tofu

Néhány szó a szójáról és a Tofuról

Tofu,,Klinikai tesztekkel bebizonyították, hogy a szója fogyasztása kedvezően befolyásolja a zsír és a cukor anyagcsere folyamatokat, a bélműködést, a szív- és érrendszeri betegségek kialakulását. A szójatej fehérjének kivonásával és összepréselésével nyert túró és sajt a tofu, amely régóta a japán, kínai és koreai konyha ínyencségeinek egyike. Átlagos és semleges aromája szinte minden konyhatechnikai műveletre alkalmassá teszi… (részlet a KÉKI és az FVM AMC ,,Egészségvédő Élelmiszerek…’’ c. kiadványából).

Tofu-ételA tofu könnyen emészthető kis energiatartalmú élelmiszer, amelyből egyaránt készíthető sós étel és édesség is. A tofu egészségvédő, gyógyító hatását a távol-keleten már régóta ismerik, sokfajta betegségre - így cukorbajra, szívbetegségre, keringési zavarokra, érelmeszesedésre - az orvosok is ajánlják és orvosi vényre is kapható. Egészséges élelmiszer, semmilyenfajta íz- vagy állományfokozó adalékanyagot nem tartalmaz.

Gazdag ásványi anyagokban (vas, foszfor, kalcium, kálium) és vitaminokban (E és B1, B2, B3), koleszterinmentes. Idősek, betegek, kisgyermekek egyaránt fogyaszthatják. Csontritkulásban és tej allergiában szenvedők részére fogyasztása különösen ajánlott.

Vásároljon Ön is Icsito Tofut!

Szinte mindenfajta étel könnyen és gyorsan elkészíthető belőle.

Tofu pörkölt Bori Mama módra:

Hozzávalók: 1 fej vöröshagyma, 2-3 gerezd fokhagyma, 30 dkg tofu, 3 evőkanál olaj, 1 evőkanál paprika krém, 1 kávéskanál fűszerpaprika, ízlés szerint vegeta, 1 csokor kapor vagy petrezselyem zöldje. Az apróra vágott hagymát, fokhagymát üvegesre pirítjuk, hozzáadjuk az apró kockára vágott tofut, a paprika krémet, a fűszerpaprikát és a vegetát. Felöntjük annyi vízzel, hogy elfedje, és kb. 5-8 percig főzzük. A végén ízlés szerint sózzuk, és megszórjuk vágott kaporral vagy petrezselyem zöldjével. Galuskával, hajdinakásával vagy párolt rizzsel tálaljuk.

Rántott tofu, ahogy Móni készíti:

Hozzávalók: 30 dkg tofu, 1/2 kávéskanál só, 1 evőkanál dijoni mustár, 2 kávéskanál magyaros fűszerkeverék, a panírozáshoz 2 tojás, liszt, zsemlemorzsa, a sütéshez olaj. A tofut 1/2 cm-es szeletekre vágjuk, és besózzuk, dijoni mustárral mindkét oldalát vékonyan bekenjük, a fűszerkeverékkel beszórjuk. Kb. 3 órán keresztül állni hagyjuk, majd bepanírozzuk és forró olajban mindkét oldalát átsütjük. Hajdinakásával vagy rizzsel tálaljuk.

Tofu terítékkelTavaszi tofuleves:

Hozzávalók: 30 dkg zeller, 30 dkg póréhagyma, 50 dkg sárgarépa, 10 dkg finomra vágott vöröshagyma, 5 dkg vaj, 1 kis fej karfiol, só, szójaszósz, 30 dkg tofu, 1 babérlevél, 2 csokor petrezselyem. A vajban röviden megpároljuk a megmosott és finomra vágott zöldséget (a pórét 1 cm-es karikákra vágjuk, hogy ne főjön szét). Felöntjük 1 liter vízzel. A megmosott karfiolt  rózsáira szedjük és a zöldséghez adjuk. 15 percig lassú tűzön főzzük. Sózzuk, ízlés szerint szójaszószt teszünk hozzá. A kockára vágott tofut és a babérlevelet hozzáadjuk, újra felfőzzük. Frissen vágott petrezselyemmel tálaljuk. Illik hozzá a teljesőrlésű lisztből készült levelestészta.

Tofu vagdalt:

Hozzávalók: 60 dkg finomra morzsolt tofu, 2 evőkanál olaj, 2 evőkanál szójaszósz, 2 db apróra vágott paradicsom, 1 gerezd zúzott fokhagyma, 1/2 tk paprika, 1/2 tk kakukkfű és oregánó, 1 ek mustár, 2 ek élesztőpehely, egy kis kapor és petrezselyem zöldje apróra vágva, 1 kocka vágott hagyma, 4 szelet szikkadt kenyér elmorzsolva. Az olajat felforrósítjuk, a tofut megpároljuk, a hozzávalókat egymás után beletesszük, és keverés közben 5-8 percig pirítjuk. Illik a burgonya- és a gabonaételekhez.

Magyaros tofu krém:

Hozzávalók: 30 dkg tofu, 1 evőkanál olaj, 1 teáskanál magyaros fűszerkeverék, apróra vágott petrezselyem zöldje. A tofut az olajjal, a fűszerrel és a petrezselyemmel összemixeljük. Vajas kenyérhez krémként és külön is nagyon finom.

Tofu-eper krém:

Hozzávalók: 25 dkg eper, 30 dkg tofu, 2 evőkanál rizsmaláta vagy méz, a díszítéshez finomra vágott dió vagy mogyoró. Az adalékokat mixerben összekeverjük, kompótos tálkákba kanalazzuk és egész vagy félbevágott eprekkel díszítjük. Meghintjük az összevágott dióval vagy mogyoróval.

Tofu-ételTofu-vanília krém:

Hozzávalók: 60 dkg tofu, csipetnyi só, 3 evőkanál olaj, 2-3 teáskanál vanília, 1 tk fahéj, 3-4 evőkanál méz, 2-3 ek citromlé. A tofut elmorzsoljuk és a többi összetevővel krémesre keverjük.

Narancsos tofu-keksz:

Hozzávalók: 2-3 narancs, 30 dkg tofu, csipetnyi só, 4 evőkanál méz vagy juharszirup, 150 dkg búzaliszt, 5 dkg kókuszreszelék, 1 teáskanál sütőpor. A narancsokat meghámozzuk, kis darabokra vágjuk, összekeverjük a tofuval, sóval, mézzel. A lisztet vegyítjük a kókuszreszelékkel, a sütőporral, majd mindezt összegyúrjuk. Evőkanállal kiolajozott tepsire szaggatjuk, és közepes tűzön 20-30 percig sütjük.